← Ο πόνος ως κομμάτι της ζωής | Πίσω μην μ' αφήνεις- Δεν είναι η φωνή σιωπή →
H νηπτική προσευχή και πως επιτυγχάνεται η νήψη μέσω αυτής.
20Ιου 2009 32
Εδώ και χρόνια ακούω και διαβάζω περί της νηπτικής προσευχής, αλλά ΚΑΝΕΙΣ δεν εξηγεί τι είναι αυτή και πως επιτυγχάνει τον σκοπό της. Ακούω για νιπτικούς πατέρες και άλλες ΑΗΔΙΕΣ οι οποίες δεν έχουν υπόσταση Θεολογική και εννιολογική. Εξηγώντας τα παρακάτω θα καταλάβετε γιατί μεταφέρθηκε ο όρος, ο οποίος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ στην χρήση του από ανθρώπους που ΔΕΝ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΟΡΘΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑ και λυπάμαι που το λέω, αλλά συχνά κατέχουν πτυχεία Θεολογικών σχολών.
Πριν ξεκινίσω την ανάλυση θα ήθελα να τονίσω ότι χρειάστηκα μήνες έρευνας και μελέτης για να κατανοήσω την σημασία της νηπτικής προσευχής, μία προσευχή που ΕΙΧΑ ΗΔΗ, αλλά ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΑΥΤΟ και επίσης ενισχύθηκε αυτή από τις αναγνώσεις προσευχών στις οποίες με οδήγησε ο Πνευματικός μου Γέροντας. Είναι ο γνωστός Απόδειπνος, αλλά και άλλες ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ που αναγιγνώσκονται στον Όρθο της Κυριακής αλλά και στον καθημερινό Όρθρο και όπου τελείται αυτός καθώς και κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας.
Μετά τα παραπάνω ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ ότι ο όρος Νηπτικοί πατέρες ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ, αφού όποιος δεν είναι νιπτικός ΔΕΝ ΣΥΓΚΑΤΑΛΕΓΕΤΑΙ στην Ορθοδοξία αφού θα πρέπει να απαρνηθεί ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ της. Παρακάτω θα εξηγήσω την σημασία αυτών, αλλά και άλλων προσευχών οι οποίες είναι επίσης νηπτικές.
Από την Παλαιά Διαθήκη ο Θεός και ΠΑΤΕΡΑΣ ΠΑΝΤΩΝ όρισε την Μετάνοια ως μέσω σωτηρίας και ΖΗΤΗΣΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ η οποία θα καθορίσει το ύψος της Μετάνοιας και όταν εξάγεται από "βάθος καρδίας". Όταν η προσευχή είναι ΣΥΝΕΧΗΣ η οποία ζητάει τον ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ από την Αμαρτία τότε ορίζεται η ισχυρή θέληση του καθαρισμού η οποία ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ ή ΕΝΙΣΧΥΕΙ σε μια αμφίδρομη δράση την Μετάνοια, όταν στην προσευχή αυτή ζητούμε να καθαριστούμε από συγγεκριμένα αμαρτήματα ΣΥΝΕΧΩΣ.
Η προσευχή λοιπόν ορίστηκε νηπτική αλλά ΚΑΙ ΠΑΛΙ δεν είναι πλήρως ευδόκιμος ο όρος αφού ΔΕΝ ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ αυτή, αλλά ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΣΟ το οποίο οδηγεί σε καθαρισμό. Δεν είναι λάθος η χρήση του όρου βεβαίως, αλλά θα πρέπει να ορίζουν οι Θεολόγοι και οι Ιερείς αλλά και ΟΛΟΙ οι πατέρες της εκκλησίας μας, ότι το ΤΡΙΠΤΥΧΟ της Ορθοδοξίας που καθόρισε ο Κύριος είναι Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ καθαρισμού από την Αμαρτία ΣΥΝΟΛΙΚΑ. Το τρίπτυχο αυτό είναι η Μετάνοια η Εξομολόγηση και η Θεία Μετάληψη των οποίων η σειρά ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν πρέπει να αλλάζει.
Η προσευχή ουσιαστικά είναι το όπλο μας εναντίων της αμαρτίας και είναι το μέσο όπως προαναφέρθηκε το οποίο συντελεί ΤΑ ΥΨΙΣΤΑ για να καθοριστεί τελικά η αποστολή του Αγίου Πνεύματος το οποίο θα μας καθαρίσει από την αμαρτία. Φυσικά δεν αρκεί να τελέσουμε την Εξομολόγηση και την Θεία Μετάλληψη για να καθαριστούμε, αφού ΠΡΕΠΕΙ να προσέλθουμε τελικά στην Θεία Μετάληψη με ΣΥΝΤΕΤΡΙΜΕΝΗ την καρδία μας και ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να μας αρνηθεί ο Θεός τον καθαρισμό μας, αφού έχουμε ορίσει την ταπείνωση η οποία με την συχεχή προσευχή η οποια ζητάει το καθαρισμό μας από το ή τα αμαρτήματα, έχουμε ορίσει αυτόματα ψυχικά την άνοδο της Μετανοίας και τελικά της εσώτερης ταπείνωσης η οποία μας εξυψώνει στα μάτια του Θεού. Φυσικά κάθε υποκρισία ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ εμπρός στον Θεό ο οποίος ΞΕΡΕΙ όχι μόνο τι θα πράξουμε πριν το πράξουμε αλλά ακόμη και τι θα σκεφτούμε ΠΡΙΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ. Καταλαβαίνεται λοιπόν ΠΟΣΟ ΑΝΟΗΤΟΙ είναι αυτοί που υποκρίνονται αλλά ακόμη και αυτοί που κατηγορούν ως υποκριτές τους άλλους όντας αυτοί σε ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΜΑΡΤΩΛΟΤΗΤΑ την οποία ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ.
Ελπίζω να έγινε κατανοητή πια η έννοια της νηπτικής προσευχής και η προσφορά αυτής στον καθαρισμό μας από τον Μισθό της αμαρτίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου