Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
Υπάρχει
ένα σημάδι, απ΄ το οποίο μπορεί να καταλάβει ο προσευχόμενος ότι ο Θεός
ακούει την προσευχή του. Το σημάδι αυτό πρέπει να καταγράφεται στις
εμπειρίες των αγίων, αλλά ακόμα και σε αμαρτωλούς ενδέχεται να υπάρχει
το ίδιο σημάδι.
Ξέρουμε ότι η προσευχή έχει δύο απαραίτητες προϋποθέσεις, που χωρίς αυτές δεν γίνεται και τέσσερα στοιχεία προαιρετικά.
Ξέρουμε ότι η προσευχή έχει δύο απαραίτητες προϋποθέσεις, που χωρίς αυτές δεν γίνεται και τέσσερα στοιχεία προαιρετικά.
Οι
απαραίτητες προϋποθέσεις, όπως λέει ο Κύριος είναι α. η πίστη Θεού και
β. η πίστη ότι αυτό που ζητάμε θα μας δοθεί. "Διά τούτο λέγω υμίν, πάντα
όσα αν προσευχόμενοι αιτείσθε, πιστεύετε ότι λαμβάνετε και έσται
υμίν.¨" (Μαρκ.ια΄22-26).
Τα τέσσερα προαιρετικά στοιχεία, στα οποία ανάλογα με την ανάγκη που νιώθει ο προσευχόμενος βάζει λιγότερο ή περισσότερο την προσοχή του είναι : εξομολόγηση, αίτημα, ευχαριστία, δοξολογία.
Τα τέσσερα προαιρετικά στοιχεία, στα οποία ανάλογα με την ανάγκη που νιώθει ο προσευχόμενος βάζει λιγότερο ή περισσότερο την προσοχή του είναι : εξομολόγηση, αίτημα, ευχαριστία, δοξολογία.
Για μένα, το σημάδι που δείχνει ότι ο Θεός ακούει την προσευχή μου,είναι όταν ξεχνάω το αίτημα και ευχαριστώ και δοξάζω τον Θεό.
Γιατί
το θεωρώ σημάδι: Γιατί η ανάγκη να ευχαριστήσω το Θεό, πηγάζει από την
εσωτερική βεβαιότητα, ότι το αίτημά μου αρέσει στο Θεό. Ένα παράδειγμα,
όταν προσευχόμουν να βοηθήσει ο Θεός την ελευθερία της πατρίδας μου,
ήμουν βέβαιος ότι αρέσει στο Θεό και ότι θα βοηθήσει, γιατί ο Κύριος μας
προτρέπει να γνωρίσουμε την αλήθεια και η αλήθεια θα μας ελευθερώσει.
Άρα ο Κύριος νοιάζεται για την ελευθερία μας, την εσωτερική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου